Copy
View this email in your browser
Een slijmbeursontsteking, ook wel bursitis genoemd, kan hevige pijn in de schouder veroorzaken. Wij vertellen jou hier meer over! Verder in deze nieuwsbrief; gaan we in op echografie binnen de fysiotherapie; staan wij klaar voor vrouwen met borstkanker en hopen we dat het jullie is gelukt om te stoppen met roken. Veel leesplezier!
Slijmbeursontsteking van de schouder
Een slijmbeursontsteking (bursitis) van de schouder is een pijnlijke aandoening die niet leeftijdsgebonden is, maar vaker voorkomt naarmate je ouder wordt. Een slijmbeursontsteking van de schouder kan veel verschillende oorzaken hebben. Vaak ontstaat dit door een beweging die vaak wordt herhaald, zoals werpen. Hierdoor ontstaat er wrijving bovenin de schouder.

Deze aandoening doet zich voor wanneer de bursa (een met vloeistof gevulde zak aan de zijkant van de schouder) beschadigd, geïrriteerd of ontstoken raakt. Dit veroorzaakt pijn. Normaal gesproken is de bursa een soort kussen welke ervoor zorgt dat de pees niet over het schouderdak boven de bursa schuurt. Een bepaalde houding, bewegingen die veel herhaald worden of ziekteprocessen kunnen ervoor zorgen dat de bursa ‘geblesseerd’ raakt. Hierdoor glijdt de pees er niet meer soepel overheen en kan de schouder pijnlijk worden.

Wil je weten wat de oorzaken zijn en hoe een slijmbeursontsteking wordt vastgesteld? Lees het volledige artikel op onze site via onderstaande button:
Lees hier meer over een slijmbeursontsteking
Echografie binnen de fysiotherapie
Heb je een lichamelijke klacht en wil je weten wat er aan de hand is? Dan maken wij binnen de praktijk soms gebruik van echografie. Wij kiezen voor het uitvoeren van een echo als onze fysiotherapeuten bij een bepaalde klacht niet met het blote oog, met zekerheid, kunnen zeggen wat er aan de hand is. Met behulp van echografie kunnen wij echt in een spier of bijvoorbeeld pees kijken.

Bij echografie wordt vaak gedacht aan een onderzoek binnen het ziekenhuis of bij een verloskundige praktijk op het moment dat iemand zwanger is. Echter is het ook mogelijk dat onze fysiotherapeuten ervoor kiezen om een echo te laten maken binnen onze praktijk.

Wil je weten wat het nut is van echografie en wat de voordelen ervan zijn? Vraag dan naar de mogelijkheden bij jouw therapeut.
Bekijk hier onze echografie pagina
Oktober; borstkankermaand
Oktober is de internationale borstkankermaand. Hoewel deze ziekte steeds beter te genezen valt, is het aantal diagnoses borstkanker toegenomen. 1 op de 7 vrouwen krijgt namelijk de diagnose borstkanker. Zowel de diagnose als de behandelingen hebben een grote impact voor deze vrouwen. Wij staan ook voor hen klaar.
Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.
Neem contact met ons op
Is het jou gelukt om te stoppen met roken?
Burn calories. Not cigarettes.
Heb jij deze maand meegedaan aan STOPtober?!
Laat ons weten hoe je dit hebt gedaan in de reacties op onze Facebookpagina en help ook anderen met stoppen!
Naar onze Facebookpagina
Blijf op de hoogte van het laatste praktijknieuws en volg ons via Social Media!
JE ONTVANGT DEZE MAIL OMDAT JE EEN RELATIE OF KLANT VAN FYSIO RAKTHOF BENT EN VOORKOMT IN ONS E-MAILBESTAND.